Tuesday 3 December 2013

Bukan malas update tapi.....

haaaa...Tajuk atas tu aku sambungkan lagi..bukan malas update tapi aku sibukla beberapa hari ni...banyak sangat benda yang aku kena fikir okay..semua ni pasal kerja la..x pandai habis2 btul keja ku ni..malar stress..bila nak update blog, tiba2 fkir psal keja aku mana yg x siap2 tu..trus badmood pula..hohooh...ni pun aku curi2 update je ni..

rasa banyak btul aku nak share dngan korang apa yg berlaku dgn aku bbrapa hri ni tpi xtaula..aku xtau mau share mcm mn..*hihihi..ada2 je*..pasal keja aku tu lain kalilah aku update..sebab bila cakap pasal keja ni mmbuatkan aku rasa stress sangat..nnti moody lagi..*susah korang nak pujuk nnti..ahhahaha whateverla kan*

so hari ni aku just nak share je pasal lelaki yg aku minat..okay ciri-ciri lelaki idaman aku ni mestilah lelaki yg hnsem, ada kerja tetap dan kaya..*ni tanggapan aku masa muda2 duuuuluuuu*...sekarang x lagi..yela sekrg ni zaman yg apa2 pun ble brlaku..ada yg khwn lelaki hnsem pastu ceraila, pukul binila..apala...aku xkata semua tp ada kan..jdi semua tu buat aku takut..kalau ada duit banyak pun amalan agama kurang xda maknanya pun kan.. so bila da meningkatkan dewasa ni aku hanya inginkan lelaki yang terima aku seadanya, kerja tetap tu mesti ada la kan..dan paling penting tua dari aku..aku suka lelaki yg berumur tau...*tapi bujang ok*

umur aku da mningkat tapi teman lelaki pun blum ada lg..nak kata memilih, aku rsa x juga.cuma bila difkirkan balik, aku x bsedia sebenarnya nak tempuh alam perkahwinan ni..yela, tggugjawab dah bertmbah..urus diri pun belum juga pass sgat ni lgi nak urus suami ..nnti ada anak lagi..tggungjwab sebagai isteri ni sangat besar..bagi aku, xda ibu memang x lengkap khidupan seharian kita ni..ayah pun sama juga..oleh itu hargailah kedua ibu bapa kita semasa mereka masih hidup.

okay berbalik pada cerita ku tadi, aku sebenarnya pernah minat pada 1orang lelaki ni..just call him A (bukan nama sebenar). dia adalah ex bos aku masa aku praktikal dulu..*oppss terlebih sudah*..aku ni jenis yang cepat suka orang lagi2 kalu orang tu baik dengan aku..ya A memg baik..sediakn mkan mnum, tmpt tggal masa praktikal, everything cukup 100%.*kecuali duit poketla*.tpi bukan aku sorang tapi ada 2org lg kawan aku..dia baik pun sebab kami ni kan pekerja dia so jaga kebajikan pekerja la kan..lgpun dia faham, masa tu kami masih lagi student..*korang fhm la tu kan*.. masa praktikal tu xla fkir sangat psl perasaan tu..yela dah jumpa hari2 kan..hahahhahah

lpas da hbis praktikal, baruuu rasa kehilangan..*ayat entah apa2 je la* tapi aku smbunyikan perasaan tu okay..smpai la masa aku keja da masa tu..aku luahkan dengan bestfriend aku cik B..cik B ni suruh aku luahkan je perasaan tu dgn c A..*oh maiiii, seriously?? aku xnak..malulah aku kalu kena reject kan*...aku simpan feeling aku tu sampai stahun lebih agaknya..then cik B kata sampai bila nak simpan feeling tu? A suka atau x, tu belakang cerita yang penting rasa lega lepas luah..memang btul cakap cik B, so dengan kekuatan yg ada, aku luahkan pda c A..*its that me??.. aku xpcaya apa yg dah aku buat..menyesal pun ada*.. dan jangkaan ku tepat, dia tolak!!* rasa nak terjun bangunan, sabar2* dia tolak cara baik juga..A cakap aku masih muda, masih blum jmpa rmai orang..*lebih kurang bgtula ayat dia..aku da lupa da*..tapi aku rasa lega lepas aku luah feeling aku tu..hahahahhaha..

so aku teruskan dengan hidup aku sampaila sekarang..cuma nak tegur c A d fb tu adalah agak mustahil lpas apa yg aku da lakukan..hahahaha..kecualila dia yg tgur dulu..tapi itu tak akan terjadi punye..sampai sekarang aku still ingat dia, fikirkan dia sihat ke x..tapi aku tgok dia makin sihat..dia dah bahagia dengan kehidupan dia sekarang..Alhamdulillah.. aku harap, aku akan jumpa lelaki lebih baik yg ble buat aku lupakan c A..Aminnnn..

kepada Mr. A~ aku harap kau bahagia di sana..terima kasih atas segala2nya..segala tunjuk ajar segala kebaikan yg kau taburkan pada aku...aku sangat2 menghargainya..dan tak kan dapat aku balas balik segala kebaikan mu ni..aku hanya dapat berdoa semoga Allah memberkatimu dan melindungimu dimana juga kau berada..Amin Ya Rabbal Alamin..

Sayonara~~




No comments:

Post a Comment